vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

Babetta-Mustang kávégép

Babetta-Mustang kávégép

Némi tuning és membrán tapasztalatok

2024. május 04. - vermes tibi

Nem terveztem, de úgy alakult, hogy kapott némi tuningot a motor. Egy 65 köbcentis, pörgősebb hengert, egy nagyobb sűrítési arányú hengerfejet, egy gyári karburátort meg egy új pillangószelepet. Most így néz ki.

20240503_160130.jpg

20240503_160223.jpg

20240503_160234.jpg

Egyértelműen erősebb lett a motor, jobban is pörög, a végsebességét még nem mértem meg, de az előző hengerrel 62 körül volt, most olyan 70 körül lehet. A karburátort azért cseréltem le, mert a Mustang karburátornak tulajdonítottam néhány apró hibát, legfőképpen a túlmelegedésre való érzékenységet és a csak viszonylag magasra beállítható alapjáratot. Nem egészen volt igazam...

A membránnal, pillangószeleppel, Reed-szeleppel már küszködök egy ideje. Amiket használtam, mindegyik használható volt, de egyik sem tökéletes. A gyári egy fém lapkás, fém házas szelep volt, de már szét volt kopva, látszott, hogy nem zár rendesen. Vettem bele másikat, egy "gyors" fajtát, aminek a határoló fülei jobban ki voltak hajtva. Ez egy ötletes szerkezet volt, mert a ház azon része, ahol hozzáér a lapka, gumírozott volt - így nem kopik szét olyan hamar. Az elmélet jó, de a kivitelezés nem, ugyanis nem benzinálló gumit használtak. A csomagból kibontva tökéletes volt a cucc, beszerelve, benzines közegben viszont megdagadt a gumi, kitartotta a lapkát és nem zárt rendesen. Mindezt persze jó ideig nem vettem észre, nem is feltételeztem, csak azt tapasztaltam, hogy valami nem oké.

20240503_131309.jpg

Ebből okulva nem spóroltam a membránnal, vettem egy Malossi tuning cuccot. Ennek műanyagból van a háza, kicsit furcsáltam, de azt gondoltam, biztos tudják, mit csinálnak, hiszen nem egy gagyi indiai cég. Már eleve faragni kellett a membránon, hogy be tudjam szerelni, de ez is oké, lehet, hogy nem Tomoshoz hanem valami Puch vagy Peugeot motorhoz találták ki eredetileg. Beszereltem és szuperül működött. Egy ideig. Aztán megint mintha nem lenne valami tökéletes, úgy éreztem. Most a hengercsere miatt szétszedtem és ezt láttam:

20240503_131129.jpg

20240503_131159.jpg

Sikerült hőre lágyuló műanyagból legyártani ezt a tuning membránt Malossiéknak. Ehhez csak gratulálni tudok. Sima városi közlekedéstől, ahol igaz, hogy néha állni kellett a lámpánál, de mégis, tavaszi, 28 foknál nem melegebb időben szétolvadt az egész.

Egyetlen lehetőség maradt: elővigyázatosságból vettem korábban egy tartalék membránt, egy Polini gyártmányút. Kibontottam, alaposabban megnéztem: kissé ferde a lapkája és az egyik oldalon nem fekszik fel rendesen, van ott egy kis rés. Fasza. De legalább a háza fémből van és nem olvad szét.

20240503_131211.jpg

20240503_131234.jpg

Szóval, így állunk. Nincs egy tökéletes membrán, mindegyiknek van valami baja. Ráadásul azt a módszert sem tudom alkalmazni, hogy a sok rosszat szétszedem és összerakok a darabokból egy jót, mert a különböző gyártól úgy gyártották le ezeket, hogy ne legyenek az alkatrészeik kompatibilisek.

A Polinivel mindenesetre megy a motor, majdnem tökéletesen jól.

A karburátor nem teljesen gyári, nem 12 hanem 15 mm torokátmérőjű. Tulajdonképpen teljesen jól működik, egyetlen hibája van: hangos. Ez azért van, mert egy egyszerű kis szűrőház van rajta. Ezt sajnos nem tudom lecserélni, mivel nem fér el másik: a Babetta vázon az oldallemez felfogató helye pont ott van, útban. Nem botrányosan hangos, de engem zavar, szeretném, ha halkabb lenne. Arra gondoltam, a szűrőház nyílásához valahogy felrögzítek egy csövet és azt valahogy leburkolom, bevezetem valami rezonátor üregbe. Még nem tudom, hogy lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesbabetta.blog.hu/api/trackback/id/tr2718396515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása