vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

Babetta-Mustang kávégép

Babetta-Mustang kávégép

Szívat, hogy nem szívat

2022. június 12. - vermes tibi

A legutóbbi bejegyzés óta eltelt másfél év. Ez rengeteg idő, sok minden történt ezalatt, pl. munkahelyet váltottam, s emiatt nem maradt időm/energiám/kedvem a motorokkal s a blog írással foglalkozni. Aztán most újra munkahelyet váltok - s ez a reményeim szerint új lendületet ad majd a motorozásnak és a blogolásnak is.

A Babetta-Tomos-Mustang motorral az elmúlt másfél évben szinte semmi nem történt. Rendeltem akkor Kínából egy kormányt, ami azóta meg is jött, fel is szereltem. Ha fejjel lefelé szereltem volna fel, akkor egészen cafe raceresen nézne ki, de hát éppen azzal volt a baj az előző kormánynál is, hogy nagyon alacsony volt. Mivel nem akarom feláldozni a használhatóságot a kinézet érdekében, hagyományosan, rendeltetésszerűen szereltem fel.

dscn4590.JPG

Éles szemű olvasóknak feltűnhet a fenti képen, hogy a légszűrő most nem úgy áll, ahogy korábban állt. Ennek az az oka, hogy a Mustang karburátorral nem akart jól működni a motor, ezért lecseréltem egy K60-as Riga karburátorra. Ez persze nem illeszkedett a korábban készített szívócsonkhoz, szóval szívócsonkból is újat kellett csinálni.

dscn4591.JPG

dscn4592.JPG

A Babetta takarólemezt persze korábban a Mustang karburátorhoz vágtam ki, s ez nem illeszkedett, tovább kellett vagdalni, s most meg az elején van egy olyan rész, ahol nem kellett volna kivágni. Próbáltam szerezni másik takarólemezt, de elképesztő áron árulják, 10-12 ezret kérnek egy párért, s általában csak párban árulják. Én pár éve 12ezerért vettem azt a Babettát, ami ennek a motornak az alapja...

Nem látszik a képeken, de a membránt újra cseréltem. Az eredeti egy acéllapkás szerkezet volt, elég viharvert. 

A képen is látható K60-as a Riga Deltáé volt, s hogy arról ne hiányozzon, vettem egy újat. Felszereltem, de kapásból nem volt jó: a szívató gombot hiába nyomtam, nem szívatott. Szétszedtem, s két érdekes dolgot is találtam. Az egyik, hogy az utángyártott karburátoron kijavították az eredeti szerkezet egyetlen gyenge pontját: gumihegyű úszótűt kapott, ilyen módon nem fog majd lerohadni róla folyton a tömítés, ahogy az eredetin szokott. Ez a jó hír - de van rossz is: a töcskölő gomb alsó végét elméretezték: benyomva lentebb kéne tolnia az úszót. Ez szinte hozzá sem ér az úszóhoz.

dscn4823.JPG

dscn4825.JPG

dscn4827.JPG

 Jobbat nem tudván kitalálni, ráforrasztottam egy óngombócot a végére. Az első próbálkozásnál ez sem vált be, mert a szívató pöcöknek az iránya sem tökéletes: nem az úszó tetejét célozza (a képen az alját, mert fejjel lefelé van a porlasztó), hanem az oldalát. Még nagyobb gombócot forrasztottam rá, s így már nagyjából jó lett.

dscn4834.JPG

A karburátorban lévő fúvókán nincsen szám, nem tudom, hogy hanyas lehet, de túl kicsinek bizonyult, mert gázadásra fulladt a motor. 75-öset tettem benne, így már hajlandó pörögni.

De...

Már korábban is tapasztaltam, hogy eléggé csörög a motor, főleg alacsony fordulaton. A fém membránnak van egy jellegzetes hangja, s azt hittem/reméltem, hogy csak ezt hallom. De most, az új, üvegszálas membránnal is csörög. S egy másik hiba is megfigyelhető: magas fordulatszámról visszaengedve a gázt, az alapjárat hajlamos nagyon lecsökkenni, néha le is áll a motor. Ennek több oka lehet, alacsony benzinszint, szívó oldali tömítetlenség vagy kopott motor. Most a benzinszint a lehető legmagasabb, a szívó oldalon nem szív falsot (féktisztítóval fújkálva nem változik a fordulatszám), marad hát a harmadik, a legnagyobb munkával járó és legköltségesebb hiba: kopott a henger/dugattyú. A motor egyébként nagyon jól húz, ez megtévesztett, de úgy látszik, nem lehet megúszni a blokk felújítását.

Most hétvégén (2022. június 19.) veteránbörze lesz Debrecenbe, oda már ezzel a motorral akartam menni - de úgy látszik, ennek még mindig nem érkezett el az ideje.

A menetrend tehát a következő: felújítom a blokkot (remélem egy hengerfúrással megúszom, mert egy új főtengely ára elég húzós), s közben leszedem a motorról az újrafestendő darabokat s lefestem. Mivel más motorokkal is haladni kell közben, nem tudom, mikorra leszek kész vele, de én még idén motorozni akarok ezzel a motorral.

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesbabetta.blog.hu/api/trackback/id/tr4517855499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása