vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

Babetta-Mustang kávégép

Babetta-Mustang kávégép

Babetta reborn

2018. november 09. - vermes tibi

Jó sok idő eltelt a legutóbbi bejegyzés óta. Ennek az az oka, hogy meguntam a Babetta blokkjával küszködni, mivel semmi nem passzolt semmihez, hiába használtam új alkatrészeket. Vagy talán: éppen azért, mert új alkatrészeket használtam.

Szóval félreraktam a blokkot, majdnem egy évre. Újra eljött,  vagy jövőben van a tél, ami pedig a motorgenerálok időszaka. Másik motorom, a Verhovetta blokkjának régóta van egy hibája: tökéletesen és nagyon szépen működik, de a főtengely csúszkál tengelyirányban. Nem is kicsit: alapjáraton balra rendeződik, felpörgetve balra csúszik. Ez nem maradhat így sokáig, s ha már blokkot kell szerelni, akkor lehet, hogy az eredeti elképzelést kellene követni: a lányok Babettájának tuningolt (mert 210-es hengeres) blokkját kéne rendbe tenni és belerakni.

Ha megtörténik a szívcsere, akkor lesz egy szabad, kicsit csúszkálós tengelyű, de egyébként tökéletesen működő blokkom - ezt akár bele is lehetne építeni a lányok Babettájába.

Aztán arról is beszélgettünk már a lányokkal (hat évesek, tehát nagyon komolyan el lehet már velük beszélgetni), hogy nem feltétlenül akarják ők eredeti alakjában megőrizni a Babettát.

Ez gondolkodóba ejtett...

Pár hónapja az jár a fejemben, hogy egy 210-es, két sebességes Babettát át kellene alakítani, a Verhovetta receptje szerint, de nem Verhovinának álcázni, hanem Jawa Mustangnak. El is kezdtem a hirdetéseket nézegetni, de azt láttam, hogy olyan 210-es, aminek jól működik a váltója egyrészt nagyon-nagyon ritka, másrészt nagyon drága, kb. kétszer annyiba kerül, mint amennyit én rászánnék. Lehegesztett meg működésképtelen váltósat lehet viszonylag olcsón venni, de legendák szólnak arról, hogy milyen lehetetlen és milyen költséges egy váltót üzemképesre megcsinálni (gondoljuk hozzá, hogy utángyártott alkatrészeket kellene használni, amikről meg tapasztaltuk már, hogy milyenek). Szóval, letettem erről a tervről - jó volna, de ha nem lehet, hát nem lehet.

Most viszont, hogy a lányok Babettája valamennyire szabad préda lett, hogy egy működőképes blokk is van hozzá... Gondoltam, főzzünk abból, ami van.

Elkezdtem beszerezni a szükséges Mustang alkatrészeket. Ez nem olyan egyszerű, mint reméltem, mert nem nagyon van kínálat, börze meg majd csak tavasszal lesz. De azért nagyjából mindent sikerült normális, nem túl alacsony, de nem is börzésen magas áron beszerezni.

Ebből a motorból egy care racer stílusban átépített Mustang lesz. A Babetta magas kormányától tehát búcsút kell venni. A gond az, hogy a kormány leszorítója rá van hegesztve a kormányra. De ezen flexszel könnyen segíthetünk.

img_20181031_140945.jpg

img_20181031_141316.jpg

Sajnos megfelelő (sőt: akármilyen) kormányom nincs itthon, úgyhogy egyelőre egy rozsdás félcollos csövet szereltem fel a kormány helyére.

Az ülés majd a csomagtartóra fog menni. Sajnos ez alapállásban elég alacsony, úgyhogy emelni kell valamilyen módon rajta - hosszas töprengés után arra jutottam, nincs más megoldás, a hátsó rugóstagok hosszabbra cserélésével kell emelni. Így viszont a hátsó sárvédő, ami eleve elég messze van a keréktől, most még távolabb kerül tőle, már krosszosan távolra. Közelebb kell hát vinni a kerékhez és a villához rögzíteni, hogy együtt mozogjon a kerékkel. A hátsó sárvédő íve nagyobb mint az esőé, úgyhogy az, ha közel visszük a kerékhez, nem követi a gumi ívét. De semmi gond: rakunk hátra is (kisebb ívű) első sárvédőt. Úgyis rövidített sárvédő illik egy cafe racerre. Sőt, még abból is rövidítünk!

img_20181031_182747.jpg

img_20181103_091626.jpg

img_20181103_092208.jpg

A sárvédőn nem kellett új lyukat fúrni; ott maradt a tartópálca, ahol volt. A sárvédő alsó része a hátsóvilla keresztrögzítéséhez lesz rögzítve - vagy keresztülfúrom azt és egy hosszabb csavart átdugok, vagy hegesztek fel egy kis tartófület. A sárvédő tartópálcáit úgy helyeztem el, hogy a leendő lengéscsillapítók pont eltakarják. A hátsó lámpát is nagyjából oda tettem, ahol majd lesz.

Az első sárvédőt is megrövidítettem; az aljából levágtam egy keveset és hátrébb toltam. Itt mindkét oldalt két tartópálca lesz; ami követte a villaszár vonalát az most hátrébb csúszott, és ennek az eredeti vonalába lesz majd beillesztve a másik.

img_20181103_111038.jpg

Eddig ennyit végeztem. Összeállítottam nagyjából, hogy hogy fog majd kinézni. Ülésem még nincs, most egy Verhovina ülésszivacsot tettem oda, de ez rövidebb, mit a másik lesz. Szereztem Mustang lámpát is, de úgy látszik, ez fölösleges pénzkidobás volt, mert hatalmas a Babetta villa méreteihez képest, komikusan nézne ki rajta. Ide még ki kell találnom valamit mert az eredeti "kockalámpa" sem néz ki jól rajta.

img_20181107_160203.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesbabetta.blog.hu/api/trackback/id/tr2614361503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása