vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

Babetta-Mustang kávégép

Babetta-Mustang kávégép

Meghegesztjük oszt jó lesz! (?) (2017. szeptember 7. )

2017. október 12. - vermes tibi

A címben szereplő felkiáltás sok problémát tud okozni azok számára, akik a kontár módon összehegesztett alkatrészeket később szét akarnák szedni. A házi villanyhegesztő pillanatnyi megoldást kínál sok esetben az elmozduló alkatrészek rögzítésére, de használatával általában tönkre is tesszük az adott alkatrészeket. A főtengelyre ráhegesztett lendkerékre, kuplungra meg hasonlókra gondolok elsősorban.

A lányaim Babettájának előző tulajdonosa is a hegesztéses megoldást használta a pedál rögzítésére a hajtókarba. Alaposan, jó vastagon, mindkét oldalról meghegesztette. A hegesztés olyan vastagra sikeredett, hogy forgás közben beleért a láncvédő lemezbe s onnan lekapargatta a festéket. Azóta persze a felhegesztett pedál is tönkrement, csak a pedál tengelye maradt a helyén.

dscn0928.JPG

A pedáltengelyre szerencsére nem hegesztette fel biztos-ami-biztos a hajtókart, szóval a hajtókar cseréjével orvosolni lehet a problémát - de nem akarnék sokat költeni erre a játszós motorra; egy hajtókar kb. ezer forint s párban árulják. Más megoldást kerestem. Először is leköszörültem a hajtókar belső részéről a kiálló részeket, hogy ne érjenek bele a láncvédőbe. Találtam itthon egy régi, rozsdás, de még használható állapotban lévő pedált. Szétszedtem, s ezt akartam rászerelni a hajtókarba behegesztett pedáltengelyre.

A csapágygolyók persze nem kosárban voltak, egyesével kellett a helyére rakosgatni őket - a csészét vastagon kikenni gépzsírral s ebbe "beleragasztgatni". Nem bonyolult csak kicsit macerás. Amikor így összeállítottam az egészet, akkor szembesültem az újabb problémával: a tengely végén a menet nem ugyanakkora, mint a szétszedett pedál tengelyéjé volt. S mivel sűrűmenetes volt, nem is találtam rá anyát. Úgy tűnt, hogy az egész küszködés fölösleges volt; anya híján nem tudom rögzíteni a pedáltengelyre a pedált.

És ekkor jött a "kutyaharapást szőrivel" megoldás. Istenuccse, ráhegesztem! Rosszabb nem lehet a mostaninál, gondoltam naivan. A hegesztéssel nem is volt baj, fél perc alatt megvolt, a pedál középső, csapágyas része a helyén is volt, csakhogy...

dscn0932.JPG

dscn0935.JPG

A felhegesztett pedálrész s a pedál többi, gumis része nem ugyanolyan méretű; a gumis rész vagy két centivel szélesebb. Fasza.

Azt gondoltam, ezt viszonylag könnyen lehet orvosolni: a gumikból levágok két-két centit és jó is lesz. Le is vágtam, jó is lett volna - viszont a gumik közepében lévő hosszú csavarnak csak az utolsó fél centijén van menet, tovább nincs.

Na, ekkor adtam fel a dolgot. Akárhol módosítok rajta, máshol előjön egy legalább ugyanakkora probléma... Nem ér az egész annyit, hogy egy percet is tovább foglalkozzak vele.

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesbabetta.blog.hu/api/trackback/id/tr7712956935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása