Éles szemű olvasóimnak talán feltűnt, hogy az első villával nincs minden rendben. Valószínűleg ütköztet vele, mert meg van hajolva. Nem nagyon; beszerelés előtt nekem sem tűnt fel, de ha alaposabban megnézzük az eddigi képeket, egyértelműen látszik.
Szóval, az első villát cserélni kell. Ebben a vázban eredetileg nem ez a villa volt, csak azért akartam ezt használni, mert ennek "normális" a kormányfelfogatása - a másiknak olyan "biciklikormányos" megoldása van - a kormány és a kormányszár egybe van építve gyárilag, szóval ha kormányt akarunk cserélni, egy bicikli kormányszárra is szükségünk van. Ez azért sem a legjobb megoldás, mert a kormányszáras megoldással nem lehet olyan alacsonyra felszerelni a kormányt mint ahogy egy kávégépre illene.
De nincs mit tenni, cserélni kell a villát, úgyhogy a kormány felfogatást is másképp kell megoldani. A kávégépes stílustól ez a megoldás ugyan messze áll, de (ezzel vigasztalom magam) a Mustangon eredetileg is biciklis kormányfelfogatás volt.
Szóval, a kormány rögzítési pontja most magasabbra és pár centivel előrébb került. Ez végső soron nem biztos, hogy baj, mert a korábbi kormánypozíció nem volt valami előnyös. Arról van szó, hogy az egész motor nagyon kicsi, a korábbi képeken látható fordított kormány esetében túlságosan alacsonyra került a kormány: ha toltam a motort, nagyon előre kellet hajolnom, s valószínűleg biciklizni sem lehetett volna vele ebben a pozícióban - ez olyankor okozhat gondol, amikor aszfalt híján földes úton nem tudjuk sztenderre állítva indítani a motort. Azt terveztem, hogy visszafordítom a kormányt, hogy ne fejjel lefele legyen fölszerelve, hanem rendesen - de úgy meg nem nézett volna ki valami jól: egy kávégéphez az illik, hogy a markolat részek lefelé álljanak, s ha eredeti pozíciójában szerelem fel a kormányt, a lefelé döntésével nagyon közel kerülnek a tankhoz és a térdemhez. De mivel most szükségszerűen fentebb került a felfogatási pont, több centivel magasabbra került a kormány, ráadásul előrébb is van, ami szintén jó, hiszen jobban el lehet férni a motoron.
A villa- és kormány cserén kívül a lámpával is elkezdtem bajlódni. Az a gond, hogy a Babetta első villa olyan keskeny, hogy nem férnek be a villaszárak közé a lámpák - próbáltam Babetta lámpával, Riga lámpával, Mustang lámpával, de mind túl nagy. Ezek a lámpák egyébként is úgy vannak felszerelve, hogy nincsenek besüllyesztve a villaszárak közé, de így nem néznek ki valami jól, nagyon előre lógnak; én valami tömpébb kinézetet terveztem a motornak. Az lehetne a megoldás, hogy veszek egy lámpát, ami nem olyan tojás alakú, mint a Mustangé, hanem rövid, lapos - egy ideig ezt terveztem, de mégsem így lesz, hiszen ennek a motor átalakításnak egyik fő célja az, hogy az itthon felhalmozódott lomokat hasznosítsam újra. Szóval, marad a Mustang lámpa.
Mivel a kormányt most magasan, több centivel a felső villahíd fölött kellett rögzíteni, a motor íve megváltozott: megtörik a tank felső vonalának az íve mert kiugrik belőle a kormányszár teteje. S ha már úgyis megtörik az ív, akkor igazodjunk ehhez: emeljük fentebb a lámpát. S ha már fentebb emeltük, arra is van lehetőség, hogy hátrébb hozzuk - nem a villaszárak között, hanem a felső villahíd felett. Így sem kerül sokkal hátrébb, de mivel a lámpa és az első sárvédő közötti hely is megnő, a lámpa előre való kinyúlása nem lesz olyan feltűnő. És ha már a lámpát fentebb hoztuk - tegyünk az elejére valami plexit! Ez sem ördöngösség - pár száz forintért árulnak bukósisak plexit, ezt ügyesen átszabva pofás szélterelő plexit csinálhatunk belőle.
Egyelőre odáig jutottam, hogy a lámpát rögzítettem, de ezen még finomítani kell; még kicsit lentebb és hátrébb fog jönni. A bukósisak plexit meg egy átdugott menetesszár segítségével nagyjából oda tettem, ahol majd lesz; még faragni kell rajta, több centivel lentebb és hátrébb fog kerülni.