vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

Babetta-Mustang kávégép

Babetta-Mustang kávégép

Újabb és újabb bajok (2017. szeptember 16. )

2017. október 12. - vermes tibi

Mivel több mint három hétig fúrták a hengeremet, volt idő mellette ezt-azt csinálni. Készítettem pl. egy csapszegkiszedőt és -berakót (frappánsabb név nem jut eszembe. Egy fél colos csőnek az egyik végére hegesztettem egy jókora anyacsavart, a másik végét homorúra reszeltem, hogy felfeküdjön a dugattyú oldalára, átdugtam rajta egy M6-os menetszár darabot, rá két anyát és kész.

dscn1052.JPG

A csőnek olyan hosszúnak kell lenni, hogy elférjen benne egy csapszeg - így ki tudjuk szedni. A helyére tenni meg így kell (az anyát becsavarva):

dscn1051.JPG

Ez tehát így szép és jó. A henger is elkészült ma, hazahoztam, helyére tettem. És ekkor jött a meglepetés. Íme:

dscn1055.JPG

A dugattyú a képen a felső holtponton áll. Igen, másfél milliméterre a persely tetejétől.

Korábban már tapasztaltam ehhez hasonlót, egy 2015-ös bejegyzésben írtam is róla - de akkor éppen az volt a baj, hogy a Verhovina dugattyú túllógott. Beleütközött a hengerfejbe. Körbe kellett reszelnem. Most sajnos nem ilyen egyszerű a megoldás. Kivehetem a hengertalptömítést, de még mindig több mint egy milliméter hiányozna a boldogsághoz.

Van az úgy, hogy az ember biztosra megy. Új alkatrészeket használ, hogy nehogy előjöjjön a használt/felújítottnak valami rejtett problémája. És, úgy látszik, van, amikor ezzel szépen belesétál a csapdába.

Na, erről ennyit.

Holnap börze.

Update:

Megvolt a börze, jó volt, olyan, mint szokott lenni. Fényképezőgépet vittem, de képeket elfelejtettem készíteni. Vettem egy balos hajtókart a Babettára - rozsdás, de csak ilyen volt. Szemeztem sokáig két Jawa ideállal, nem is lett volna drága, de a feleségem józan kérdéseire (Mit csinálnál vele? Hová tennéd? Mire használnád?) nem tudván megfelelni, végül nem csábultam el . De azért az eladó számát elkértem.

Délután még egy kis szerelésre is volt idő. Levettem a hengert és a dugattyút. Összehasonlítottam a dugattyút egy másik, egyébként ugyanilyen gyártmányú dugattyúval. Átdugtam rajtuk egy csapot és rögtön megmutatkozott, honnan hiányzik az a közel két milliméter.

dscn1057.JPG

dscn1058.JPG

Úgyhogy ma délután veszek egy dugattyút. De viszem a mostanit is, hogy nehogy az is ilyen legyen.

Update2:

Dugattyút megrendeltem, csütörtökön mehetek érte.

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesbabetta.blog.hu/api/trackback/id/tr312956947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása