vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

Babetta-Mustang kávégép

Babetta-Mustang kávégép

Főtengődöngölő (2017. szeptember 11. )

2017. október 12. - vermes tibi

Meg volt minden a Babetta blokk összeszereléséhez. A blokkfelekben még benne voltak a zsákfuratokban lévő csapágyak, mivel ezeket kivenni kicsit bonyolultabb. Vagy legalábbis korábban azt gondoltam, hogy bonyolult, de tulajdonképpen, a megfelelő módszert alkalmazva egyáltalán nem az.  Két jó módszert is ismerek, íme az egyik:

dscn1031.JPG

Hozzáhegesztünk a zsákfuratban lévő csapágyhoz egy vasdarabot, ennél fogva felemeljük az egészet és szépen lekocogtatjuk róla a blokkfelet. A másik megoldás még ennél is egyszerűbb: alaposan felmelegítjük az egész cuccot, s mivel az alumínium hőtágulása nagyobb, mint az acélé, egyszerűen kiesik a csapágy a helyéről.

Ezt a melegítéses technikát alkalmazva be is tettem a helyükre az új csapágyakat. A főtengelyre is így tettem rá őket - itt annyi a furfang, hogy mivel a főtengely és a csapágy is acél, a főtengelyt hűteni kell, a csapágyat meg melegíteni. Bekerült a főtengely egy fél órára a fagyasztóba, aztán elővettem és hopp, a helyére tettem a két csapágyat. Az egyiket kicsit kocogtatni kellett csavarhúzóval, a másik a helyére csúszott.

Másnap, vagyis ma reggel ez a látvány fogadott:

dscn1035.JPG

A csapágy lecsúszott a helyéről. Nem szorul rá ugyanis a tengelyre. Nem kotyog rajta, de simán csúszkál jobbra-balra egy centit.

Meglepetésembe mindenféle szerecsenekkel való paráználkodásra szólítottam fel az egész iparágat s felmenőiket. Azért választottam ugyanis a jóval drágább megoldást s vettem új főtengelyt, mert a mostaninak is éppen ez a hibája, hogy mozog a csapágy a helyén - gondoltam, biztosra megyek, újat veszek, mert az majd jó lesz.

Csillapodván egy keveset a megoldáson kezdtem gondolkodni. Ide csapágyragasztó kell. Nem használtam s nem vettem még - utánanéztem hát a neten. A legolcsóbb fajtának (ami nem is biztos, hogy jó ide) 10 milliliteres kiszerelésének nagyker ára 3000 forint fölött kezdődik. Ha neten rendelem és házhoz hozatom, vagy ha a boltban megveszem, nagyjából ugyanannyiba kerül nekem, közel ötezerbe. Egy ragasztó, amiből szó szerint csak két cseppre van szükségem.

Ahogy mondani szokás, a Babettából ha kifogy a benzin, az gazdasági totálkár. Vettem egy új főtengelyt s ha veszek hozzá ragasztót, hogy be tudjam építeni, az többe lenne, mint az egész motor...

Természetesen nem vettem ragasztót. Mást találtam ki. Fogtam egy hidegvágót (meg egy kis benzint meg egy gyufát, hehe), és leköszörültem a végét ilyenre:

dscn1038.JPG

Levettem a csapágyat a tengelyről, bejelöltem, hogy hol kellene lennie a csapágynak - hogy a szimering helyét nehogy megsértsem.

dscn1046.JPG

S a csapágy helyénél körbe öt helyen tengely irányú bemetszést (vagy mit) ejtettem.

dscn1047.JPG

Így sérült annyit a felület, hogy már nem csúszkál a helyén a csapágy. A helyére kalapáltam a csapágyat s megveregettem a vállam: ma is spóroltam pár ezer forintot.

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesbabetta.blog.hu/api/trackback/id/tr1812956941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása