Nem vagyok jó blogger, ezt gyakran elmondom; ha munkába merülök, elfelejtek fényképezni. Így történt ez most is, elkészítettem néhány apróságot, de elfelejtettem dokumentálni. Mindenesetre felteszem a képeket, amik készültek.
A Tomos blokk köré felteszem a Babetta burkolatokat. A két oldallemezen kicsit reszelni kellett, ahol a blokkba beleütközött, de viszonylag jól illeszkedik. A műanyag H-talp felülről fedi a blokkot, de nem teljesen; elöl elég nagy rés marad a műanyag burkolat meg a henger között. Ez annyiból nem baj, hogy az egyik oldalon itt lesz a karburátor. A másik oldalra meg oda tettem a gyújtótrafót. Eredetileg a tank alá akartam elrejteni, de itt is tökéletesen jó helye lesz.
Kétféle szívócsonk létezik ehhez a blokkhoz, ez egyik egyenes, s a karburátor a "hagyományos módon" a henger mögött található, a másiknál a cső kikanyarodik a menetirány szerinti jobb oldalra. Nekem egyik sem jó. Az egyenes (ilyen volt a blokkon, lásd alább a képen) azért nem, mert ide nem tudom beszerelni a Mustang karburátort a váz miatt. A kikanyarodó meg semmiképp nem jöhet számításba, egyrészt, mert nem lehet ilyet kapni, csak külföldről tudnám beszerezni, másrészt nem illeszkedne a Mustang karburátorhoz semmilyen paraméterében sem: csatlakozása, átmérője és hajlása sem olyan, ami nekem kellene. Úgyhogy teljesen újat csináltam; 45 fokos szögben kifordítottam a karburátort oldalra, hogy ne kelljen a beáramló benzingőznek sokat kanyarognia s a lehető legrövidebb utat kelljen csak megtennie. Egyszerűen egy vascsőnek a két végét levágtam ferdén és egy-egy vaslapot hegesztettem fel, átfúrkálva, kireszelgetve, hogy megfelelően csatlakozzon. (A képeket majd pótlom (ha el nem felejtem)).
A Jawa Mustang karburátor egy sportlégszűrőt kapott, a takarólemezből meg kivágtam azokat a részeket, ahol útban volt.
A hátsó kerékre valami furcsa lánckerék van felszerelve: középen illeszkedik, de a felfogató csavarok furatai nem passzolnak.
Rendeltem új lánckereket. Csak három webshopot találtam, ahol árulnak Tomos alkatrészeket (nagyon keveset), az egyiktől rendelni akartam, de szóltak, hogy nincs nekik. Kérdés, hogy akkor miért hirdetik... Na, mindegy. Megrendeltem máshol és másnapra meg is érkezett.
A régit azonban (ami, mint a képen látszik, fogszám szerint sem passzolt) alig bírtam leszerelni. A csavarokat nem fogta a csavarhúzó, kénytelen voltam durvább eszközökhöz folyamodni.
Eredetileg 12-es fejű, sűrű menetes csavarok tartották a helyén a lánckereket, s az anyákat egy közös biztosítólemez rögzítette. Mindebből semmi nem volt már meg. Sűrű menetes csavarjaim nem voltak, úgyhogy egyszerű 8-as csavarokat használtam, a hozzá való 13-as anyákat leköszörültem 12-esre, hogy passzoljanak a kerékben kialakított helyekbe. A kerék és a lánckerék furatait ki kellett tágítani a csavarokhoz. Kicsit féltem ettől, mert találkoztam már olyan (Simson) lánckerékkel, amit nem vitt a fúró - de félelmem alaptalan volt: a Tomos lánckerék puha biliacélból van. Azt hiszem, rendelek belőle még párat, mert pár ezer kilométer alatt el fog kopni.